HvA

Impact, doorwerking en valorisatie zijn maar enkele begrippen die om uitleg vragen. SIAMPI, ToC en REF zijn afkortingen die opduiken in teksten over de impact van onderzoek. In kennisclips worden enkele  van deze begrippen en tools laagdrempelig geïntroduceerd in een video animatie om zo kennis te maken met belangrijke concepten en tools. Wij zijn begonnen met
Wat is een indicator? En Wat is de doorwerkingsmatrix ?

Het leek ons leuk om voor de uitleg van deze kennisclips twee karakters te ontwikkelen; Kate en Indy samen met hun zoontje Matty. Superleuk om deze animatie van scratch af te bedenken met de hulp van Roeland (first Morning - copy) en wat de vormgeving betreft hebben we ons laten leiden door het werk van Tangerine Design ( Maryam Asfhar)
…….Momenteel werken we door aan nog meerdere begrippen.

Beeld & Geluid

Wat gaat er schuil in de wereld achter desinformatie? Hoe maken we onzin onschadelijk? Waarom trappen we allemaal in clickbait? Waarom zijn mensen zo makkelijk te bedonderen? En hoe kunnen we desinformatie nu onderscheiden van echte informatie. En dat in twee animatie video’s uitleggen. Eerst wat is desinformatie en een tweede video animatie die uitlegt hoe desinformatie ontstaat. Voor een educatief internationaal jongere programma van het beeld en geluid instituut maakten we deze twee animaties. Samen met Caroline Ellerbeck.

HATSA

Shoppen en verzamelen op één platform. Dat vindt je bij Hatsa het verzamel platform voor liefhebbers voor van alles of nog wat. Of je nu sneakers verzamelt of ansichtkaarten….Voor de lancerings campagne maakte we een korte trailer en een aantal instructie animatie video’s. Met de eekhoorn als ultieme verzamelaar is hij de perfecte mascotte.

RESILLENT DENHAAG

Stedelijke veerkracht is het vermogen van de systemen, bedrijven, instellingen, gemeenschappen en individuen van een stad om te overleven, zich aan te passen en te gedijen, ongeacht de chronische stress en acute schokken die ze ervaren. Zowel Rotterdam als DenHaag behoort tot één van de 100 resillient steden in de wereld. Om deze uitverkiezing kenbaar te maken aan de bewoners van Denhaag maakte we dee animatie video wat meteen een oproep is om te participeren. Met de oer hagenees Bart Chabot  maakten we meteen contact met de doelgroep.

Nationale Nederlanden

Urrebuk maakt animaties voor Nationale Nederlanden. Alle videoanimaties worden opgebouwd met behulp van vaste huisstijlelementen. De video nimaties zijn vrijwel allemaal gemaakt voor het web. Inhoudelijk zijn ze uiteenlopend. Er zijn zowel wervende als informatieve animaties gemaakt. Voor intern en extern gebruik. Of het nu gaat om hypotheek wijzigingen of nieuwe wet en regelgeving op de financiële markt met een animatie is het allemaal hapklaar uit te leggen.

PRISTINE

Pristine produceert tray’s om planten te transporteren en dat zijn er in Nederland een heleboel. Om trays egaal zwart te krijgen werd voorheen een kleine hoeveelheid kleurstof toegevoegd. Met het weglaten van deze toevoeging wordt weer een grote stap in verdere verduurzaming van de branche gezet. Pristine trays bevatten dus geen nieuw plastic en kleurstof toevoegingen. Dat hebben we met deze animatie video nog eens goed onderstreept. De grootste uitdaging? maak maar eens een pakkende video van een plastic bakje : )

NOVATUG

Met het revolutionaire ontwerp van de Novatug sleepboot is er een nieuwe veiligere weg ingeslagen in de sleepvaart industrie. Het levert niet alleen meer veiligheid op maar voorkomt ook verstoppingen in havenmonden met alle economische gevolgen van dien.. Om al deze voordelen nog eens goed uiteen te zetten maakten wij de animatie video. Mooie bijkomstigheid kort na het uitbrengen van de video kwam er een groot transport schip dwars te liggen in het Suez kanaal.
Met een Nova tug was dat natuurlijk niet gebeurt.

FRUITZOOITJE

Het fruitzooitje is geïntroduceerd om kinderen spelenderwijs bewust te maken van gezonde voeding. Zij representeren het lespakket “stoeretraktaties”; een heel gevarieerd lespakket bestaande uit een bordspel, speelkaarten, animaties en een les/doe boekje. Urrebuk heeft dit samen met een aantal partijen gerealiseerd. De opdracht kwam vanuit “De mannen van Rijnland” in opdracht van de Aartsenfruit Kids Foundation. De mannen van Rijnland waren verantwoordelijk voor de productie. Al het illustratie werk is gemaakt door Caroline Ellerbeck. Alies Kool heeft de scripts geschreven voor de animaties en heeft tevens de nodige input gegeven voor de inhoudelijke kant van het project. Urrebuk bracht deze specialisten bij elkaar om gezamenlijk tot een mooi lespakket te komen. Het pakket wordt nu gebruikt door diverse lagere scholen in de regio Brabant.

INTERFLON

Interflon een wereldwijde marktleider van smeermiddelen. Voor de re-branding van Interflon werd de hulp ingeschakeld van NuRotterdam. Wij werden geraagd om de corporatie story van interflon in een animatie video te verwerken. Samen met NuRotterdam kwamen to het volgende resultaat.

JARO OMMNIA

Speciaal voor vast goedeigenaren in het zakelijke segment ontwikkelde de knappe koppen van Jaro Ommnia een software systeem dat de energie efficiëntie meet van een gebouw. In veel gevallen kan er flink bespaart worden vaak minimaal 30%. In deze animatie video laten wij zien hoe dat gerealiseerd kan worden en waar er op gemonitord wordt.