Met behulp van een korte intake online/ofline achterhalen we wat de boodschap gaat worden van de animatie. Wie moet er bereikt worden en waartoe moet de animatie aanzetten.
Belangrijke punten:
Doelgroep - Kernboodschap - Stijl en toon - Budget - Planning
Learn MoreOp basis van de opgehaalde informatie wordt een script geschreven.
Het script is de basis van de hele animatie en moet dus duidelijk, beknopt en pakkend zijn.
Het script wordt besproken met de klant en er kunnen aanpassingen worden doorgevoerd.
Learn MoreNa het script wordt er een storyboard gemaakt.
Het storyboard is een visuele voorstelling van de animatie.
Het storyboard helpt om de stijl en toon van de animatie te bepalen en om te controleren of de animatie klopt met het script.
Learn MoreWe maken een aantal Styleframes deze representeren de final look en feel van de film. Het is fragment uit een de animatie die nog gemaakt moet worden.
Learn MoreIn deze fase wordt de animatie gemaakt.
Er zijn verschillende technieken die gebruikt kunnen worden, zoals 2D-animatie, 3D-animatie, whiteboard animatie of motion graphics.
De animatie wordt gemaakt in overleg met de klant.
Learn MoreDe audio is een belangrijk onderdeel van de explainimation.
De audio kan bestaan uit voice-over, muziek en geluidseffecten.
De audio wordt afgestemd op de animatie en de doelgroep.
Learn MoreDe animatie wordt opgeleverd in het gewenste formaat.
Dit kan zijn een MP4-bestand, een MOV-bestand of een GIF-bestand.
De animatie kan ook worden geĆ¼pload naar YouTube of Vimeo.
Learn More